Doorgaan naar hoofdcontent

Herfstpret bij de Speurneusjes

De voorbije week doken we helemaal in het gezellige herfstthema met het prentenboek “Herfst met Muis” als onze gids. Samen met Muis gingen we op ontdekking in de natuur.

Tijdens onze uitstap naar het bos genoten we van al het moois dat de herfst ons te bieden heeft. (Neem zeker een kijkje bij de foto’s in de vorige blogpost!) 

Tijdens een klassikale activiteit speelden we een ritselspel: de kleuters moesten raden van welke natuurlijke materialen de geluiden kwamen. Aan de ontdektafel maakten we een kleurrijke blaadjesslinger en met een zoekplaat oefenden we onze herfstwoordenschat.

Ook ons lichaam kwam in beweging tijdens een bewegingsverhaal rond de herfst – wat een enthousiasme! In onze tuin gingen we zelfs op schattenjacht en vonden we noten, takjes en bladeren in alle vormen en kleuren. Aan het bord ontdekten we samen de verschillende vormen van herfstbladeren en aan de sorteermachine sorteerden we de noten op allerlei manieren. Op vrijdag genoten we van een fijne sportles bij juf Joy. 

De herfst bracht ons niet alleen veel plezier, maar ook heel wat nieuwe ontdekkingen. 🌰🍄
Langzaam maar zeker maken we nu een zachte overgang naar het thema Halloween... Spannend! 🎃








































 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De eerste weken bij de Speurneuzen

Wat een fijne start van het nieuwe schooljaar! Onze jongste kleuters gingen nieuwsgierig op ontdekking in de nieuwe klas. De voorbije weken werkten we rond het prentenboek “Het kleurenmonster gaat naar school” . Daarbij leerden we niet alleen de kleuren benoemen en samenbrengen, maar hadden we het ook over emoties: blij, boos, verdrietig, rustig,... De kleuters kozen de eerste week  elk een eigen symbool.  We trokken samen door de verschillende hoeken van de klas om alles te verkennen en leren de regels en afspraken die erbij horen.  We maakten kennis met elkaar, met de juffen én met de afspraken in de klas.  Naar aanleiding van het jaarthema 'samen op pad' volgden we gekleurde voetstappen. Bij elke voetstap speelden we een spel dat ons dichter bij elkaar bracht.  We genoten ook van de klassikale momenten. Zo speelden we een geheugenspel en ontdekten we wat er verstopt zat in de schooltas.  Aan de knutseltafel was het kleurenmonster helemaal in de w...